Saturday, April 12, 2008

Concert Tudor Gheorghe la Targu Mures 15 aprilie

Targu Muresul este unul din orasele in care Tudor Gheorghe va sustine concertul "La margine de Imperii", in cadrul turneului sau prin tara. Concertul va avea loc in data de 15 aprilie la Targu Mures, ora 19:00, la Palatul Culturii.

"La margine de imperii" este un demers artistic, bazat, potrivit lui Tudor Gheorghe, pe doua intamplari.

"In urma cu patru ani, la Casa Romana din Vancouver – Canada, la o serata organizata de romanii de acolo in cinstea trecerii mele prin sufletul lor, doamna Maria, in varsta de peste optzeci de ani, mi-a fredonat cateva cantece cu iz aparte. Sunau a cantec popular si nu prea. Am intrebat-o ce mi-a cantat. M-a privit cu duiosie si infinita tristete si mi-a raspuns bland si rar: «Sunt cantecele parintilor mei din satul lor. Se mai canta in tara? Daca nu, de ce? Nu sunt frumoase?»", spune artistul. Dupa doua luni, la Craiova, Tudor Gheorghe spune ca a fost cautat de un prieten, inginerul Mircea Purcaru, care i-a dat "o carte voluminoasa" de 564 de pagini, "Rumanische Volkslieder aus der Bukowina" de Matthias Friedwagner. "Primele pagini, prefata si cateva considerente critice erau in limba germana, dar urmau 530 de partituri muzicale si versuri culese din Bucovina intre anii 1902-1916, la initiativa Ministerului Culturii de la Viena. Ce a urmat tine de «bucataria interna a artistului» adica peste doi de truda. Cel mai greu mi-a fost dupa ce am descifrat muzical peste 200 de cantece sa incep selectia tinand cont de frumusetea liniei melodice dar si de calitatile poetice ale textului", mai spune cantaretul, precizand ca, in urma trierilor, au ramas 30 de cantece.

Turneul a debutat la Craiova, pe 24 martie, pentru ca ulterior muzica lui Tudor Gheorghe sa ajunga si la: Targoviste (25 martie), Piatra Neamt (27 martie), Suceava (28 martie), Botosani (29 martie), Iasi (31 martie), Bacau (1 aprilie), Constanta (5 aprilie), Ploiesti (7 aprilie), Pitesti (8 aprilie), Targu-Mures (15 aprilie), si va continua cu orasele Cluj (17 aprilie), Baia-Mare (18 aprilie), Oradea (19 aprilie), Timisoara (21 aprilie), Alba (22 aprilie), Sibiu (23 aprilie).

Biletele se gasesc la Palatul Culturii, la Magazinul Diverta - Targu Mures.

0 comments:

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP